Kotor, trka na blitz

Zbog obaveza, Nenad i ja smo odlučili da krenemo u Kotor dan pred trku. Sve je na brzinu išlo,

ali smo uspeli da odradimo sve što smo planirali dan pred fizički zahtevan događaj.

Stižemo u Kotor u subotu oko podne. Idemo do smeštaja da ostavimo stvari i odmah se

upućujemo na plažu na plivanjac kako bi smo se navikli na hladnu vodu. Dan je bio sunčan i

topao. A voda… Ledara prava. Kažu, temperatura vode u toku dana je bila 14 stepeni C. Izazov

je bio isplivati 50 m. Zaista. Završavamo plivanje uz dogovor da se vraćatimo posle podne na

dalje navikavanje na uslove koji nas čekaju sutra ujutru. Odlazimo po start pakete i upućujemo

se na brifing gde saznajemo par važnih stvari.

Zbog najavljenog jakog vetra, organizator pomera bike check in na sutra dan pred start trke.

Sprečena mogućnost nastanka štete na našim dvotočkašima. Isto tako, najavljena je mogućnost

korekcije dužine staze na plivanju zbog hladne vode.

Odlazimo na carbo-loading i druženje sa kolegama triatloncima. Vreme brzo prolazi, i dok sunce

nije zašlo ulazimo u vodu još jednom. Voda deluje toplije, plivanje već lakše pada. Budi se nada.

Preživećemo plivanje sutra.

Sledeća stanica je smeštaj. Priprema opreme, sortiranje po vrećama, sklapanje i kontrola

bajkova… Sve spremno. Sledi klopa praćena odmorom.

Odbrojavanje... Trka kreće. Washing machine start sa 600 odlučnih duša.

DAN TRKE

Natovareni stvarima, gurajući bicikla dolazimo u tranzit zonu. Dok ostavljamo stvari na

predviđena mesta označena sa startnim brojevima, saznajemo da će se plivati jedan krug

umesto dva. Start se pomera sa 7 AM na 7:15. Prosek izmerenih temperatura na četiri dela

staze je bio 12 stepeni C. Ouch. Hladnija voda nego juče. Upućujemo se na plažu udaljenu cirka

350 m od tranzit zone i ulazimo u vodu na zagrevanje.

SWIM

Odbrojavanje... Trka kreće. Waching machine start sa 600 odlučnih duša. Idem na levu stranu

kako bih izbegao udaranje i šutanje. Voda je toliko hladna da ne uspevam da plivam sa glavom u

vodi. Teže dišem. Stotinak metara kasnije je skretanje u desno i počinjem da se osećam bolje.

Zagrejao sam se, lakše se diše, glava u vodi. Nije strašno sad. Koncentrišem se na tehniku

plivanja i počinjem da obilazim pojedine takmičare. Krivudam po malo. Slede dva skretanja u

desno. Ciljam dve žute bove između kojih se mora proći i vratiti nazad na plažu na mesto starta.

Osećam blage grčeve u šakama. Hladna voda, nisu bezveze skratili plivanje. Prolazim bove. Još

nekoliko zaveslaja i gotovo.

Posle desetak koraka zaustavljam sat i trčim ka tranzit zoni. 20 min u vodi. Pa ok.

Publike je sve više a navijanje sve jače što je tranzit zona bliža. T1 prolazi relativno brzo s

obzirom da je trebalo skunuti odelo za plivanje.

BIKE

Vožnja dužine 90 km počinje sa kratkom uzbrdicom od 5-6%. Mokra stopala od plivanja

otežavaju obuvanje sprinterica prethodno stavljenih na pedale. Morao sam da stanem. Obuvam

se i gledam kako pored prolaze drugi takmičari. Sledi nizbrdica, stići ću ih. Dok sam se divio

pogledu na more, shvatam da idem jačim tempom nego što sam planirao. Pratim grupu od

nekoliko biciklista na TT bajkovima. Prestignem ih na svakoj uzbrdici, međutim, vrate svoju

poziciju kad dođemo na ravno. Jeste trka, ali shvatam da ću se pokidati ako nastavim da ih

jurim. Skidam „nogu sa gasa“.

Na trećini vožnje počinje da pada kiša. Malo je požurila s obzirom da smo gledali vremensku

prognozu za dan trke i procenili da će pasti u vreme trčanja. S obzirom da kočnice praktično ne

funkcionišu po mokrom pažljivije se spuštam na nizbrdicama. Vozim sa blagom rezervom,

čuvam snagu za trčanje. Vožnju završavam sa vremenom od 2h 58 minpo mom satu. Slabije

vreme zbog brdovite staze. Idemo dalje.

Ulazim u T2. Dok se pripremam za trčanje, sunce je zavirilo iz oblaka. Ako sad sine, biće sparno.

Srećom, ubrzo se vratilo iza oblaka.

RUN

Do sada sam išao bez „uništavanja“ kako bih mogao da trčim pun gas.

Krećem slabijim tempom, ali ubrzavam ka prvom kilometru. Zadovoljan tempom i subjektivnim

osećajem počinjem da obilazim takmičare. Rezerva na vožnji se isplatila. Prvi krug odlično

prolazi. Lakže se trči sa navijačima koji su bili uz dobar deo staze. Ubrzavam ponovo na početku

drugog kruga. Uzimam Coca-Cola-u na okrepnim stanicama. Obilazim takmičare i dalje. Sve

super. Približavam se okretu na pola kruga. Ostaje 6 km do kraja. Planiram da trčim pun gas do

kraja. Koliko me noge nose.

Na 18-om kilometru se javlja stomak izazvan energetskim gelom koji sam pio u prethodna dva

kilometra. Smanjujem tempo da smirim stomak. Kilometar kasnije, osećam se bolje i nastavljam

dalje. Manje od 2 km do kraja. Počinje pljusak. Pravo osveženje sad kad je najteže.

Približavam se cilju. Nestaje struja, i semafor se gasi na 05:08:00. Posle sam sanao vreme:

05:08:21.

Ok vreme za trenutnu fizičku spremu i uslove na trci.